De nieuwe generatie eCanter 8.55 t

Voor de lastigste inzet.

Bereik icon

Tot 200 km bereik

100% elektisch op één lading.

Laadvermogen icon

Hoog laadvermogen

Hoogste laadvermogen zonder lokale emissie

AC DC opladen icon

Opladen

AC tot 22kW en DC tot 104 kW

De Next Generation Fuso eCanter 8.55 ton

eCanter 9C18e

De Next Generation eCanter 8,55 t is het puur elektrisch aangedreven alternatief als het gaat om wat zwaardere transporttaken.

Met een wielbasis van 3.400 mm en een actieradius tot 140 km (M-accu) heeft de 8.55 ton variant een maximale chassisbelasting van 5.110 kg en een hoge maximale asbelasting – 3.400 kg op de vooras en 6.000 kg op de achteras. FUSO rust het af fabriek ook uit met optionele mechanische aftakassen (mPOT), die vermogenseenheden zoals kiphydrauliek leveren.

FUSO biedt de Next Generation eCanter 8,55 t in met vier wielbases aan: 3.400 mm, 3850 mm, 4450 mm en 4.750 mm. Met de batterijpakketten M (tot 140 km actieradius) en L (tot 200 km actieradius) – afhankelijk van de gekozen wielbasis. In zijn langste variant (wielbasis van 4.750 mm) en met een opbouwlengte van 7,2 m heeft de Next Generation eCanter een laadvolume met maximaal 15 palletplaatsen.

Bovendien is de Next Generation eCanter 8,55 t niet alleen zeer wendbaar om te rijden, maar dankzij zijn compacte afmetingen natuurlijk ook altijd absoluut wendbaar, zoals bij alle FUSO Canters, ongeacht de configuratie.

Canter 9C18
Cabine Comfort (2,0m)
Type cabine/zitplaatsen Enkele / 3
Wielbasis (mm) 3.400 3.850 4.300 4.750
Draagvermogen chassis (kg) 4.985 5.725 6.470 7.210
Maximale opbouwlengte 4.985 5.725 6.470 7.210
Asbelasting (voor/achter) 3.100/5.800
Versnellingsbak DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling
Maximaal vermogen/koppel 129 kW (175 PK) / 430 Nm
Minimale draaicirkel (m) 13,8 15,2 16,6 18

Details eCanter 8.55 ton

FUSO eCanter elektrische bedrijfswagen voorzijde

Cabine.
Breed en comfortabel.

FUSO levert de Next Generation eCanter 8,55 ton met de standaardcabine van 2.0 meter breed.

  • Hij is 1.995 mm breed en combineert compacte buitenmaten met een ruim interieur. De comfortabele enkele cabine heeft drie zitplaatsen.

Aandrijving.
Elektrisch en efficiënt

De Next Generation eCanter8,55 ton heeft een bijzonder efficiënte elektrische aandrijving EDM (Electric Drive Module), opgebouwd uit een eMotor en eAxle.

  • De nieuwe motor met synchrone aandrijving met permanente magneet en waterkoeling is door Bosch ontwikkeld.
  • Met 430 Nm / 129 kW (piek) en 250 Nm / 110 kW (continu) vermogen is hij krachtig en zeer efficiënt. Hij levert het vermogen vergelijk met een 175 pk dieselmotor.
  • Het waterkoelsysteem verlaagt de kosten en verhoogt de efficiëntie in vergelijking met het oliekoelsysteem.
  • De eMotor biedt indien nodig een hoger maximumkoppel over het hele toerentalbereik, maar is stiller en soepeler.
  • De geavanceerde eAxle-technologie is een compacte aandrijflijn met een geïntegreerd differentieel en zonder aandrijfas.
FUSO Canter motor

Next Generation eCanter Walk Around

youtube-video-thumbnail
FUSO eCanter accupakket

Accupakketten.
Middelgroot of groot

De FUSO Next Generation eCanter 8,55 ton is verkrijgbaar met batterijpakketten, M-Pack en L-Pack, afhankelijk van de gekozen wielbasis.

  • De accu's zijn hebben een lange levensduur. De nominale capaciteit van de batterijen bedraagt 83,6 kWh (M, tot 140 km actieradius) en 123,9 kWh (L, tot 200 km actieradius).
  • De accu maakt het gebruik van een bovengemiddelde 94 % van de nominale capaciteit mogelijk.
  • Een doeltreffend waterkoelsysteem houdt de accu altijd op een optimale temperatuur, wat de levensduur van de accu verlengt.
  • Bij een defect of beschadiging is vervangen van de accu afzonderlijk mogelijk.

Bereik verhogen
Actief én passief.

De FUSO Next Generation eCanter 8,55 ton heeft verschillende functies die de actieradius maximaliseren.

  • Vier recuperatiemodi van verschillende sterkte helpen de bestuurder remenergie te regenereren die wordt teruggevoerd naar de accu, waardoor de actieradius wordt vergroot.
  • Een speciaal optiepakket met individuele verwarmde onderdelen, zoals het stuurwiel, de voorruit en de bestuurdersstoel, die weinig energie verbruiken, spaart batterijen in vergelijking met de cabineverwarming.
FUSO ecanter in de stad
FUSO eCanter opladen aansluiting

Laadoplossingen.
Compatibel en praktisch

De Next Generation eCanter 8,55 ton t is compatibel met zowel AC- als DC-laadtechnologie

  • In tegenstelling tot andere elektrische vrachtwagens is het niet noodzakelijk dat een duur gelijkstroom-oplaadstation aanwezig is (krachtig opladen).
  • Het opzetten van een AC-laadinfrastructuur (wisselstroom) is eenvoudiger en heeft een kortere terugverdientijd.
  • Het laadvermogen voor AC-laden is 22 kW (L en M-accu). Een mode 3 laadkabel van 8 meter voor overeenkomstige laadpunten is standaard.
  • Afhankelijk van de oplaadcapaciteit en de grootte van de accu bedraagt de gemiddelde oplaadtijd voor AC-laden 3,5 tot 5 uur.
  • U kunt rechtstreeks bij ons een geschikte AC-wandkast van Siemens bestellen.
  • Voor gelijkstroomlading met een ingangsvermogen van 104 kW bedraagt de gemiddelde laadtijd tussen 30 minuten en 1,5 uur.

Advies
Kennis en kunde.

Als FUSO dealer bieden we onze klanten een compleet eMobility-concept voor de Next Generation eCanter 8,55 ton dat naast het voertuig zelf ook uitgebreid advies en ondersteuning omvat.

  • Met een gedegen analyse van de totale eigendomskosten maken we een individuele berekening bieden voor het gebruik van de eCanter.
  • Advies over beschikbare subsidies, ondersteuning en van toepassing zijnde wetgeving. Deze kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op aankoop, laadinfrastructuur, belastingverlaging of vrijstelling.
  • Door een strategisch partnerschap met Siemens en ENGIE kunnen klanten uitgebreid advies krijgen over het thema DC-laadinfrastructuur en een compleet dienstenpakket. Van laadtechnologie en installatie tot coördinatie met de netwerkexploitant.
FUSO eCanter bakwagen oplossing.
FUSO eCanter montage van elektrische bedrijfswagen

Hoogspanningssysteem
Beveiligd en veilig

De Next Generation eCanter 8,55 ton heeft alle specifieke beveiligingen voor elektrische voertuigen.

  • Een crashsensor schakelt het hoogspanningssysteem automatisch uit bij een ongeval.
  • Het hoogspanningssysteem kan mechanisch worden uitgeschakeld voor onderhoud of in noodsituaties met een noodstopschakelaar.
  • Als de hoogspanningsaccu in water wordt ondergedompeld, geeft hij geen stroom af. Alle elektrische componenten zijn verzegeld en veilig voor de bestuurder of derden.
  • De batterijen zijn beschermd tegen lekkage bij interne schade. Is er schade dan stoppen de in de lader geïnstalleerde veiligheidsprotocollen het laadproces van het voertuig.
  • De automatische controlesysteem gebruikt een testspanning van 55 volt om alle hoogspanningscomponenten te in de gaten te houden op spanningsverlies. Als de controle een onregelmatigheid ontdekt, kan het hoogspanningssysteem niet worden gestart.

Veiligheid
Altijd nummer 1.

De uitrusting van de Next Generation eCanter 8,55 ton bevat alle benodigde assistentie- en veiligheidssystemen.

  • ABS, ESP, Active Brake Assist (noodremsysteem), LDWS (waarschuwingssysteem voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook), Active Sideguard Assist (bochtenhulp) en bestuurdersairbag zijn standaard.
  • De nieuwe standaard elektrische parkeerrem beveiligt het voertuig tegen wegrollen.
  • LED-dagrijverlichting, LED-koplampen voor en LED-achterlichten zijn standaard. De LED-koplampen zijn 30% helderder dan halogeenmodellen en verbruiken minder energie. De LED-achterlichten verhogen de energie-efficiëntie en benadrukken het frisse en moderne design.
  • De standaard Autolight-functie regelt de rijverlichting afhankelijk van de lichtomstandigheden.
  • Standaard is het cameragebaseerde Intelligent Highbeam Assist, dat automatisch grootlicht of dimlicht regelt.
  • AVAS (Accoustic Vehicle Alert System) zorgt dat bij langzaam rijden of achteruitrijden om andere weggebruikers een geluidswaarschuwing krijgen.
  • Een optionele versterkte bescherming aan de achterzijde biedt nog betere bescherming bij kop-staartbotsingen.
FUSO eCanter noodstop
FUSO ecanter opbouwmogelijkheden

Montagemogelijkheden
De perfecte match voor je bedrijf

De Next Generation eCanter 8,55 ton heeft een zeer opbouw ontwerp en is geschikt voor vrijwel elke logistieke vraag.

  • Door de geoptimaliseerde afmetingen zitten de nieuwe batterijpakketten in het midden van het chassis en maken ze extra installatieruimte vrij voor de opbouw.
  • Gangbare opbouwen zoals gesloten opbouw, (met of zonder laadklep), geconditioneerd, open laatbak en kippers kunnen gemakkelijk op de elektrische eCanter te bouwen.
  • Wij ondersteunen je bij het vinden van de ideale carrosserie en de juiste carrosseriefabrikant voor de toepassing.
  • De Next Generation eCanter is bijzonder opbouwvriendelijk en compatibel omdat hij optioneel kan worden uitgerust af fabriek met Power-take-off's (PTO's).
  • Voor de eCanter is een optionele 24V-interface beschikbaar.
  • Carrosseriebouwers hoeven geen aansluiting op het FUSO-hoogspanningssysteem of aparte CAN-verbindingen te maken.

Interieur
Praktisch en bij de tijd.

Het interieur van de Next Generation eCanter 8,55 ton is een combinatie van praktische functionaliteit en comfort.

  • Je opent en start de Next Generation eCanter met een smart key systeem.
  • Het nieuwe volledig LCD-scherm geeft je een overzicht van belangrijke functies als snelheids, kilometerteller, accu-indicator, recuperatie-indicator en meer.
  • Een laadstopknop, laadtijddisplay en LED-laadstatusindicator zorgen voor meer gemak bij het laden.
  • Standaard multifunctioneel stuurwiel met knoppen om het isplay te bedienen.
  • De transmissiestanden (vooruit, neutraal, achteruit) selectie met de elektronische versnellingspook. Een extra functie is de selectie van het recuperatieniveau.
    - Standaard, comfortabele ergonomische bestuurdersstoel van Isringhausen.
    - Standaard volautomatische airconditioning.
FUSO eCanter intereur
Rijden met de FUSO eCanter

Rijden in de eCanter
Comfortabel en praktisch

De Next Generation eCanter 8,55 ton heeft de typische kenmerken van elektrisch rijden. Aangenaam, comfortabel en dynamisch.

  • Schakelen en koppelen overbodig.
  • Hoog comfort door een stil, soepel en wendbaar rijgedrag, en een naadloze acceleratie verloopt, zonder schokken of koppelonderbrekingen.
  • De E-drive technologie zorgt voor een dynamische respons en directe acceleratie bij het wegrijden.
  • Een elektronische schakelaar vereenvoudigt de bediening van de geïntegreerde, elektronisch geregelde parkeerrem.

Service en onderhoud
Zonder fratsen. Net als de eCanter zelf

  • De Next Generation eCanter 8,55 ton heeft servicevriendelijkheid al kenmerk. Voor de technische onderdelen en voor het onderhoud zelf.
  • Onze werkplaatsen garanderen voor de Next Generation eCanter dezelfde servicekwaliteit die u kent van dieselauto's
  • Het batterijpakket heeft een onderhoudsluik voor gemakkelijke toegang tot de elektronische componenten. Bij een defect zijn deze afzonderlijk te vervangen.
  • De plaatsing van de nieuwe batterijpakketten vermindert het aantal geleide kabels en verhoogt zo de onderhoudsvriendelijkheid.
  • Het onderhoud van de e-as is eenvoudiger en de onderhoudskosten zijn lager. Zo is bijvoorbeeld geen onderhoud aan de transmissie nodig.
Onderhoud fuso ecanter

Afgeleverde FUSO Canters

Zij kozen voor de FUSO Canter of eCanter

Een nieuwe FUSO rode krachtpatser afgeleverd aan J. Jonker & Zn. uit Rijnsburg!

Een nieuwe FUSO rode krachtpatser afgeleverd aan J. Jonker & Zn. uit Rijnsburg!

Lees meer...
Entre Vert nieuwe FUSO Canter

Entree Vert uit Noordwijkerhout heeft het nieuwe model FUSO in ontvangst genomen!

Entree Vert uit Noordwijkerhout heeft het nieuwe model FUSO in ontvangst genomen!

Lees meer...

Nieuwe FUSO Canter voor Tuincentrum Hofwijck

Ronald en Lusanne van Tuincentrum Hofwijck uit Voorburg heeft het nieuwe model FUSO in ontvangst…

Lees meer...