De nieuwe generatie eCanter 6.0 ton

Elektrisch transport voor in de stad.

Bereik icon

Tot 140 km bereik

100% elektisch op één lading.

Laadvermogen icon

Hoog laadvermogen

Hoogste laadvermogen zonder lokale emissie

Smalle cabine van Fuso Canter

Compacte afmteingen

Met 1,7 meter cabine

Het slimme alternatief.
De Next Generation Fuso eCanter 6.0 ton

eCanter 6S15e

Met compacte afmetingen is de Next Generation eCanter 6.0 t een echte specialist voor veeleisende transporttaken op smalle wegen – en doet dat stil en zonder plaatselijke uitstoot. Het is de duurzame oplossing voor gemeentes.

Terwijl de Next Generation eCanter 6.0 ton met een cabinebreedte van slechts 1,7 m al slank uit de fabriek komt, biedt hij met drie verschillende wielbasissen – 2.500 mm, 2.800 mm en 3.400 mm – ook een grote variabiliteit voor verschillende bovenbouwen.

Afhankelijk van de gekozen wielbasis rust FUSO zijn accupakketten in de maten S en M beschikbaar. De elektrische motor heeft het equivalent van 150 pk (110 kW). Met een actieradius tot 140 km (M batterij) of 70 km (S batterij) is de Next Generation eCanter 6.0 ton een prima alterntief voor het gemiddelde dagelijkse gebruiksprofiel van een diesel Canter 6,0 t.

De Next Generation eCanter 6.0 t is niet alleen standaard uitgerust met een groot aantal moderne assistentie- en veiligheidssystemen, maar de uitrusting omvat uiteraard ook alle specifieke veiligheidsvoorzieningen voor elektrische voertuigen. Zelfs in drukke gebieden met voetgangers is het veilig op de weg.

eCanter 6S15e
Cabine Standaard (1,7 m)
Type cabine/zitplaatsen Enkele / 3
Accu S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82,6 kWh)
AC laadcapaciteit -
Langzaam laden
max. 11 kW max. 11 kW max. 11 kW max. 22 kW
Laadcapaciteit DC -
Snelladen
max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Wielbasis (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Draagvermogen chassis (kg) 3.445 3.440 3.420 2.930
Maximale opbouwlengte 3.500 3.995 4.985 4.985
Asbelasting (voor/achter) 2.600 / 4.500
Vermogen 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimale draaicirkel (m) 10,8 12 14 14

Details eCanter 6.0 ton

FUSO eCanter elektrische bedrijfswagen voorzijde

Cabine.
Smal en licht

FUSO levert de Next Generation eCanter 6.0 ton 25 met de standaard cabine

  • De smalle versie van de standaard enkele cabine, met een breedte van 1.695 mm, combineert zeer compacte buitenafmetingen met een relatief ruim interieur en drie volwaardige zitplaatsen.

Aandrijving.
Elektrisch en efficiënt

De Next Generation eCanter 6.0 ton heeft een bijzonder efficiënte elektrische aandrijving EDM (Electric Drive Module), opgebouwd uit een eMotor en eAxle.

  • De nieuwe motor met synchrone aandrijving met permanente magneet en waterkoeling is door Bosch ontwikkeld.
  • Met 430 Nm / 110 kW (piek) en 250 Nm / 85 kW (continu) vermogen is hij krachtig en zeer efficiënt. Hij levert het equivalent van 150 pk dieselmotor.
  • Het waterkoelsysteem verlaagt de kosten en verhoogt de efficiëntie in vergelijking met het oliekoelsysteem.
  • De eMotor biedt indien nodig een hoger maximumkoppel over het hele toerentalbereik, maar is stiller en soepeler.
  • De geavanceerde eAxle-technologie is een compacte aandrijflijn met een geïntegreerd differentieel en zonder aandrijfas.
FUSO Canter motor

Next Generation eCanter Walk Around

youtube-video-thumbnail
FUSO eCanter accupakket

Accupakketten.
Klein of middelgroot

De FUSO Next Generation eCanter 6.0 ton is verkrijgbaar met batterijpakketten S-Pack en M-Pack, afhankelijk van de gekozen wielbasis.

  • De accu's zijn hebben een lange levensduur. De capaciteit van de batterijen is 41,3 kWh (S, tot 70 km actieradius) en 83,6 kWh (M, tot 140 km actieradius).
  • Een doeltreffend waterkoelsysteem houdt de accu altijd op een optimale temperatuur, wat de levensduur van de accu verlengt.
  • Bij een defect of beschadiging is vervangen van de accu afzonderlijk mogelijk.

Bereik verhogen
Actief én passief.

De FUSO Next Generation eCanter 6.0 ton heeft verschillende functies die de actieradius maximaliseren.

  • Vier recuperatiemodi van verschillende sterkte helpen de bestuurder remenergie op te wekken die wordt teruggevoerd naar de accu, wat de actieradius vergroot.
  • Een optiepakket met individuele verwarmde onderdelen, zoals het stuurwiel, de voorruit en de bestuurdersstoel, die weinig energie verbruiken, spaart batterijen in vergelijking met de cabineverwarming.
FUSO ecanter in de stad
FUSO eCanter opladen aansluiting

Laadoplossingen.
Compatibel en praktisch

De Next Generation eCanter 6.0 ton is compatibel met zowel AC- als DC-laadtechnologie

  • In tegenstelling tot andere elektrische vrachtwagens is het niet noodzakelijk dat een duur gelijkstroom-oplaadstation aanwezig is (krachtig opladen).
  • Het opzetten van een AC-laadinfrastructuur (wisselstroom) is eenvoudiger en heeft een kortere terugverdientijd..
  • Het laadvermogen voor AC-laden is 22 kW (M-accu) of 11 kW (S-accu). Een mode 3 laadkabel van 8 meter voor overeenkomstige laadpunten is standaard.
  • Afhankelijk van de oplaadcapaciteit en de grootte van de accu bedraagt de gemiddelde oplaadtijd voor AC-laden 3,5 tot 5 uur.
  • De klant kan rechtstreeks ons een geschikte AC-wandkast van Siemens bestellen.
  • Voor gelijkstroomlading met een ingangsvermogen van 104 kW (of 70 kW voor de S-accu) bedraagt de gemiddelde laadtijd tussen 30 minuten en 1,5 uur.

Advies
Kennis en kunde.

Als officeel FUSO-dealer beiden we onze klanten een compleet eMobility-concept voor de Next Generation eCanter 6.0 ton, dat naast het voertuig zelf ook uitgebreid advies en ondersteuning omvat.

  • Met een gedegen analyse van de totale eigendomskosten maken we een individuele berekening bieden voor het gebruik van de eCanter.
  • Advies over beschikbare subsidies, ondersteuning en van toepassing zijnde wetgeving. Deze kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op aankoop, laadinfrastructuur, belastingverlaging of vrijstelling.
  • Door een strategisch partnerschap met Siemens en ENGIE kunnen klanten uitgebreid advies krijgen over het thema DC-laadinfrastructuur en een compleet dienstenpakket. Van laadtechnologie en installatie tot coördinatie met de netwerkexploitant.
FUSO zes tons eCanter in de stad.
FUSO eCanter montage van elektrische bedrijfswagen

Hoogspanningssysteem
Beveiligd en veilig

De Next Generation eCanter 6..0 ton heeft alle specifieke beveiligingen voor elektrische voertuigen.

  • Een crashsensor schakelt het hoogspanningssysteem automatisch uit bij een ongeval.
  • Het hoogspanningssysteem kan mechanisch worden uitgeschakeld voor onderhoud of in noodsituaties met een noodstopschakelaar.
  • Als de hoogspanningsaccu in water wordt ondergedompeld, geeft hij geen stroom af. Alle elektrische componenten zijn verzegeld en veilig voor de bestuurder of derden.
  • De batterijen zijn beschermd tegen lekkage bij interne schade. Is er schade dan stoppen de in de lader geïnstalleerde veiligheidsprotocollen het laadproces van het voertuig.
  • De automatische controlesysteem gebruikt een testspanning van 55 volt om alle hoogspanningscomponenten te in de gaten te houden op spanningsverlies. Als de controle een onregelmatigheid ontdekt, kan het hoogspanningssysteem niet worden gestart.

Veiligheid
Altijd nummer 1.

De uitrusting van de Next Generation eCanter 6.0 ton bevat alle benodigde assistentie- en veiligheidssystemen.

  • ABS, ESP, Active Brake Assist (noodremsysteem), LDWS (waarschuwingssysteem voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook), Active Sideguard Assist (bochtenhulp) en bestuurdersairbag zijn standaard.
  • De nieuwe standaard elektrische parkeerrem beveiligt het voertuig tegen wegrollen.
  • LED-dagrijverlichting, LED-koplampen voor en LED-achterlichten zijn standaard. De LED-koplampen zijn 30% helderder dan halogeenmodellen en verbruiken minder energie. De LED-achterlichten verhogen de energie-efficiëntie en benadrukken het frisse en moderne design.
  • De standaard Autolight-functie regelt de rijverlichting afhankelijk van de lichtomstandigheden.
  • Standaard is het cameragebaseerde Intelligent Highbeam Assist, dat automatisch grootlicht of dimlicht regelt.
  • AVAS (Accoustic Vehicle Alert System) zorgt dat bij langzaam rijden of achteruitrijden om andere weggebruikers een geluidswaarschuwing krijgen.
  • Een optionele versterkte bescherming aan de achterzijde biedt nog betere bescherming bij kop-staartbotsingen.
FUSO eCanter noodstop
FUSO ecanter opbouwmogelijkheden

Montagemogelijkheden
De perfecte match voor je bedrijf

De Next Generation eCanter 6.0 ton heeft een zeer opbouw ontwerp en is geschikt voor vrijwel elke logistieke vraag.

  • Door de geoptimaliseerde afmetingen zitten de nieuwe batterijpakketten in het midden van het chassis en maken ze extra installatieruimte vrij voor de opbouw.
  • Gangbare opbouwen zoals gesloten opbouw, (met of zonder laadklep), geconditioneerd, open laatbak en kippers kunnen gemakkelijk op de elektrische eCanter te bouwen.
  • Wij ondersteunen je bij het vinden van de ideale carrosserie en de juiste carrosseriefabrikant voor de toepassing.
  • De Next Generation eCanter is bijzonder opbouwvriendelijk en compatibel omdat hij optioneel kan worden uitgerust af fabriek met Power-take-off's (PTO's).
  • Voor de eCanter is een optionele 24V-interface beschikbaar.
  • Carrosseriebouwers hoeven geen aansluiting op het FUSO-hoogspanningssysteem of aparte CAN-verbindingen te maken.

Interieur
Praktisch en bij de tijd.

Het interieur van de Next Generation eCanter 6.0 ton is een combinatie van praktische functionaliteit en comfort.

  • Je opent en start de Next Generation eCanter met een smart key systeem.
  • Het nieuwe volledig LCD-scherm geeft je een overzicht van belangrijke functies als snelheids, kilometerteller, accu-indicator, recuperatie-indicator en meer.
  • Een laadstopknop, laadtijddisplay en LED-laadstatusindicator zorgen voor meer gemak bij het laden.
  • Standaard multifunctioneel stuurwiel met knoppen om het isplay te bedienen.
  • De transmissiestanden (vooruit, neutraal, achteruit) selectie met de elektronische versnellingspook. Een extra functie is de selectie van het recuperatieniveau.
    - Standaard, comfortabele ergonomische bestuurdersstoel van Isringhausen.
    - Standaard volautomatische airconditioning.
FUSO eCanter intereur
Rijden met de FUSO eCanter

Rijden in de eCanter
Comfortabel en praktisch

De Next Generation eCanter 6 ton heeft de typische kenmerken van elektrisch rijden. Aangenaam, comfortabel en dynamisch.

  • Schakelen en koppelen overbodig.
  • Hoog comfort door een stil, soepel en wendbaar rijgedrag, en een naadloze acceleratie verloopt, zonder schokken of koppelonderbrekingen.
  • De E-drive technologie zorgt voor een dynamische respons en directe acceleratie bij het wegrijden.
  • Een elektronische schakelaar vereenvoudigt de bediening van de geïntegreerde, elektronisch geregelde parkeerrem.

Service en onderhoud
Zonder fratsen. Net als de eCanter zelf

  • De Next Generation eCanter 6 ton heeft servicevriendelijkheid al kenmerk. Voor de technische onderdelen en voor het onderhoud zelf.
  • Onze werkplaatsen garanderen voor de Next Generation eCanter dezelfde servicekwaliteit die u kent van dieselauto's
  • Het batterijpakket heeft een onderhoudsluik voor gemakkelijke toegang tot de elektronische componenten. Bij een defect zijn deze afzonderlijk te vervangen.
  • De plaatsing van de nieuwe batterijpakketten vermindert het aantal geleide kabels en verhoogt zo de onderhoudsvriendelijkheid.
  • Het onderhoud van de e-as is eenvoudiger en de onderhoudskosten zijn lager. Zo is bijvoorbeeld geen onderhoud aan de transmissie nodig.
Onderhoud fuso ecanter

Eenvoudig opladen

Dezelfde stekkers als voor personenwagens zijn te gebruiken voor de eCanter. Dus een aparte stekker of kabel nodig.

De laadtijd is afhankelijk van:

  • Laadcapaciteit van het voertuig
  • Laadcapaciteit van de laadpaal
  • State of Charge (SOC) van de accu
  • Buitentemperatuur
  • Accutemperatuur

Laden tot 80% gaat het snelst, daarna gaat het langzamer om te hoge accutemperaturen te voorkomen.

Voorzieningen op de eCanter

  • Stopknop om laden te stoppen
  • Display voor laadtijd
  • Handmatig ontgrendelen
  • LED-laadstatus indicator
Presentatie FUSO eCanter_Pagina_15_Afbeelding_0003

DC laden

Maximaal 104 kW

Presentatie FUSO eCanter_Pagina_15_Afbeelding_0002

AC laden 3-fase

  • Met S-accupakket: 11 kW
  • Met M of L-accupakket: 22 kW
eCanter laden opties

mPTO

  • Onder de cabine of in het midden van het voertuig
  • Twee opties: voor pomp of flens
  • Dezelfde opbouw als voor de diesel versie kan gebruikt worden
eCanter mPTO locaties
ecanter mPTO diagram

Afgeleverde FUSO Canters

Zij kozen voor de FUSO Canter of eCanter

FUSO eCanter voor Europak in Lisse

Handelsonderneming Europak heeft als een van de allereerste bedrijven in Nederland de nieuwe volledig elektrisch aangedreven FUSO eCanter in gebruik genomen. D

Lees meer...

Simon Meijssen klaar voor de toekomst

Simon Meijssen klaar voor de toekomst met de nieuwe FUSO eCanter.

Lees meer...

Fuso Canter voor Gemeente Leiden.

Gemeente Leiden heeft recentelijk een nieuwe FUSO Canter in gebruik genomen. De FUSO is voorzien van een open laadbak met laadklep.

Lees meer...