Fuso Canter Oprijwagen
Ook met inzet als autotransporter is FUSO Canter dé oplossing.
De FUSO Canter is uitermate geschikt voor inzet als autotransporter / oprijwagen. Met zijn kleine draaicirkel manoeuvreert u snel de auto in de juiste positie. Daarbij hoeft u geen concessies te doen als het om comfort gaat. Alle cabines zijn ruim, terwijl de afzonderlijke wielophanging garant staat voor zowel aangename als dynamische rijervaringen. En voor de rekenaars onder u, de zeer lage Total-cost-of-ownership maken de FUSO Canter oprijwagen snel tot een zeer rendabele investering.
Voor de rekenaars onder u, de zeer lage Total-Cost-of-Ownership maken de FUSO Canter oprijwagen snel tot een zeer rendabele investering. Voorzien van een laaggewicht Tijhof opbouw heeft u de perfecte combinatie in handen voor het transport van auto's.
Tijhof opbouw
Tijhof Autotransportsystemen BV heeft zich gespecialiseerd op het gebied van autotransportsystemen en kan putten uit meer dan 70 jaar carrosseriebouw ervaring. Tijhof is in Nederland dé specialist op het gebied van opbouw voor autotransport. Bewezen kwaliteit met een scherpe prijs-/kwaliteitsverhouding. Daarom kiezen wij voor Tijhof.
Chassis
Het originele chassis wordt geknikt en d.m.v. een geboute chassisverlenging, verlengd. Op het chassis wordt een aluminium hulpchassis gemonteerd, bestaande uit gezette profielen, welke doorlopen tot aan de uiterste achterzijde.
Kopschot
Een volledig aluminium kopschot, bestaande uit aluminium kokerprofielen bekleed met gebeitste aluminium tranenplaat.
Vloer
Vervolgens wordt een compleet aluminium zelfdragende vloer gemonteerd bestaande uit zelfdragende vloerdelen gekoppeld door een aluminium kantprofiel waarop een zijreling wordt gelast. Dit maakt het mogelijk om d.m.v. sjorbanden de lading vast te zetten.
Achterraam en oprijplanken
Aan de achterzijde wordt een volledig aluminium achterraam gemonteerd waarin uitsparingen zijn voorzien voor montage van de volledig aluminium oprijplanken.
De aluminium oprijplanken kunnen in een slede onder de vloer opgeborgen worden en t.b.v. het oprijden tegen een aanslag naar buiten geschoven worden. (Hierdoor hoeft men maar de helft van het gewicht te tillen)!
De oprijplanken zijn verdiept uitgevoerd waardoor eventueel de mogelijkheid bestaat om hierin later de optionele klapstukken te monteren waardoor nog lagere auto’s geladen kunnen worden.
Kogelkoppeling
Aan dit achterraam wordt een kogelkoppeling gemonteerd met de maximale toegestane trekkracht auto.
Zijverlichting
Onder de kantbalk worden LED-zijmarkeringslampen gemonteerd.
Opties voor oprijwagen opbouw
Kantbalk met gatenprofiel
In plaats van een ronde reling wordt er een kantbalk met gatenprofiel gemonteerd. Hierdoor ontstaat er 5 cm meer nuttige breedte en kunnen spanbanden makkelijk worden vastgezet.
Aluminium spoiler / Fly-over (20kg)
Ombouw achter de cabine. Deze wordt voorzien van compleet aangesloten Hella-achterlichten. Extra veiligheid omdat tijdens het laden/lossen de standaard achterlichten niet meer zichtbaar zijn.
Elektrische planetaire lier (50kg)
Elektrische opbouwlier; 12 V, 3600 kg trekkracht met kabelgeleiding, op de laadvloer, gemonteerd. De lier wordt geleverd met kabelgeleiderollen en bedieningskabel.
Elektrische wormlier (60kg)
Elektrische inbouwlier; 12 V, 3600 kg trekkracht met kabelgeleiding, half in de vloer, gemonteerd. De lier wordt geleverd met een kabel om de lier te bedienen.
Aluminium afdekkap
Aluminium kap welke over de lier wordt geplaatst. Alleen mogelijk icm de inbouwlier.
Verschuifbare lier
In de vloer wordt een frame gemonteerd welke het mogelijk maakt de lier handmatig van links naar rechts te verschuiven. Alleen mogelijk in combinatie met de opbouwlier.
Radiografische afstandsbediening
Deze maakt het mogelijk om de lier draadloos, middels een handzender en de bijbehorende ontvanger te bedienen. Radiografische afstandsbediening, universele montage.
Aluminium gereedschapskist
Spatwaterdicht, afmeting: lxdxh: 76x35x35 cm. Links gemonteerd. Het deksel is voorzien van vangkettinkjes en een afsluitbaar RVS inbouwslot.
Kist verlichting
In de gereedschapskist wordt een LED lamp gemonteerd. Deze brandt mee met de zijmarkeringslampen.
Starthulp 12V
In de kist wordt een stekker gemonteerd welke direct op de accu is aangesloten. 5mtr. kabel met klemmen en de contrastekker worden los meegeleverd. Alleen icm een kist.
Gesloten zijafscherming
De zijafscherming wordt geheel gesloten uitgevoerd, inclusief LED inbouw zijverlichting i.p.v. de standaard uitvoering, de eventuele gereedschapskist zal worden geïntegreerd in deze zijafscherming.
Geïntegreerde achteruitrijlampen
In de zijafscherming wordt links en rechts een achteruitrijlamp gemonteerd. Deze zijn volledig geïntegreerd en zorgen voor meer comfort en veiligheid in het donker. Deze lampen worden aangesloten op de achteruit.
Instap
In de zijafscherming wordt een instap gemaakt en afgewerkt met anti-slip.
Gatenpatroon met RVS strips t.b.v. wielbokken
In het vloerprofiel worden gaten gemaakt waarin wielbokken geklemd kunnen worden. De gaten worden afgewerkt met RVS strips.
Vloer met gatenprofiel
In plaats van de standaard aluminium vloer wordt er een vloer met gatenprofiel gemonteerd, het tussendeel is standaard gesloten door tranenplaat. De wielbokken en
spanbanden kunnen in dit profiel geklemd/gehaakt worden.
Vloer te beladen tussen de rijbanen (alleen icm gatenprofiel)
Meerprijs tussendeel afgewerkt met vloerprofiel ipv tranenplaat. Hierdoor is de vloer tussen de rijbanen ook te beladen.
Stalen wielbok
Stalen wielbok te bevestigen in de gaten welke in de vloer worden gemaakt. De standaardbreedte van de wielbok is 50 cm. Prijs per stuk.
Oprijplanken zijdelings verschuifbaar
De aluminium oprijplanken zijn van links naar rechts over de volledige breedte te verschuiven.
Set extra oprijplanken
In een geleiding boven de kentekenplaat komen 2 extra aluminium planken te liggen. Door de in totaal 4 planken aan elkaar te schuiven ontstaat er 1 brede oprijplaat.
Klapstukken
Montage van klapstukken in de bestaande oprijplanken, deze maken het mogelijk om lager gelegen auto’s te kunnen laden.
Vlakke oprijplanken
Oprijplanken zonder opstaande rand. Deze worden standaard gemonteerd in combinatie met luchtvering.
Verlengstukken voor vlakke oprijplanken
Door de losse verlengplanken achter de vlakke oprijplanken te leggen ontstaat er een vlakkere oprijhoek. De verlengplanken passen in een gereedschapskist.
Klapstukken op vlakke oprijplanken
Het achterraam wordt aangepast zodat er vlakke oprijplanken met klapstukken gemonteerd kunnen worden. Bijkomend voordeel is dat er geen opstaande rand meer is tussen de planken en de opbouw.
Zwaailichtbalk
Boven op de spoiler/fly-over wordt een zwaailichtbalk van het merk: Vision Alert gemonteerd en aangesloten.
LED breedtelampen
Montage van LED breedtelampen op het achterraam.
RVS D-ringen
Montage van een RVS D-ring met beugel op een door u te bepalen positie.
Technische details
FUSO Canter met een wielbasis van 3.400 voorzien van EURO VI voorzien van een Tijhof AluLiner opbouw.
Afmetingen opbouw:
- Plateau-lengte ca. 5.20 meter
- Standaard breedte 2.09 meter
Hulpchassis
Het originele chassis wordt geknikt en d.m.v. een geboute chassisverlenging, verlengd. Op het chassis van de Canter wordt een aluminium hulpchassis gemonteerd, bestaande uit gezette profielen, welke doorlopen tot aan de uiterste achterzijde.
Vloer
Vervolgens wordt een compleet aluminium zelfdragende vloer gemonteerd bestaande uit zelfdragende vloerdelen gekoppeld door een aluminium kantprofiel waarop een zijreling wordt gelast. Dit maakt het mogelijk om d.m.v. sjorbanden de lading vast te zetten.
Achterraam en oprijplanken
Aan de achterzijde wordt een volledig aluminium achterraam gemonteerd waarin uitsparingen zijn voorzien voor montage van de volledig aluminium oprijplanken.
De aluminium oprijplanken kunnen in een slede onder de vloer opgeborgen worden en t.b.v. het oprijden tegen een aanslag naar buiten geschoven worden. (Hierdoor hoeft men maar de helft van het gewicht te tillen)!
De oprijplanken zijn verdiept uitgevoerd waardoor eventueel de mogelijkheid bestaat om hierin later de optionele klapstukken te monteren waardoor nog lagere auto’s geladen kunnen worden.
Kogelkoppeling
Aan dit achterraam wordt een kogelkoppeling gemonteerd met de maximale toegestane trekkracht auto.
Zijverlichting
Onder de kantbalk worden LED-zijmarkeringslampen gemonteerd.
Zij kozen voor de FUSO Canter of eCanter
FUSO eCanter voor Europak in Lisse
Handelsonderneming Europak heeft als een van de allereerste bedrijven in Nederland de nieuwe volledig elektrisch aangedreven FUSO eCanter in gebruik genomen. D
Simon Meijssen klaar voor de toekomst
Simon Meijssen klaar voor de toekomst met de nieuwe FUSO eCanter.
Fuso Canter voor Gemeente Leiden.
Gemeente Leiden heeft recentelijk een nieuwe FUSO Canter in gebruik genomen. De FUSO is voorzien van een open laadbak met laadklep.