Fuso eCanter
0% uitstoot, 100% elektrisch, 100% truck

Van pakketbezorging tot distributie van goederen op grote schaal; transport is en blijft de hoofdader van de maatschappij. Verstedelijking leidt tot een toename van het transport met uitdagingen op het gebied van geluid en milieu. Nu is er de eCanter. Voor het transport van de toekomst. De eCanter is de eerste op de markt, is “ready to deliver”, en staat voor “beter leven in de stad”.
's Werelds eerste lichte elektrische vrachtwagen is sinds 2017 in serieproductie. Maar de geruisloze eCanter ontlast niet alleen het milieu, ook economisch is de eCanter zeer aantrekkelijk.. U bespaart circa 30% op de onderhoudskosten en de eCanter levert daarnaast nog circa € 1.000- per 10.000 km aan brandstofbesparing op. Zo zijn de meerkosten van de aanschaf biinen vier jaar terugverdiend.
Meer weten over of interesse in de Fuso eCanter?
Bel 06-46 27 64 42


Intuïtief dashboard
Bestuurders vinden gemakkelijk informatie over het voertuig, met klassieke analoge meters aan weerszijden van het dashboard, en een bovenste infopaneel met de snelheidsmeter en energiemeter die de hoeveelheid van het door de motor gebruikte of gegenereerde vermogen. Tussen de meters bevindt zich het multi-informatiescherm en andere indicatoren, voor een eenvoudig en intuïtief instrumentenpaneel.

6 hoogwaardige batterijen
Elke hoogwaardig lithium-ion batterijpakket heeft een capaciteit van 370V/13,5kWh. En de eCanter wordt aangedreven met zes batterijpakketten aan boord. Deze geven de eCanter een actieradius van ongeveer 100 km per lading, die kan worden opgeladen door twee soorten acculaadsystemen: normaal opladen via wisselstroom, of snel opladen via gelijkstroom volgens het CCS2-protocol.

Flexibel chassis
Het chassis van de eCanter geeft u eindeloze mogelijkheden.

Draaicirkel
Kleine draaicirkel van slechts 8,6 meter

Laadvermogen
Alles meenemen!
Tot 4,22t lading

Brede cabine
Cabine van 2.0 meter breed

Actieradius
Meer dan 100 km op één volle lading

Intuïtief gebruik
Geen aanvullende trainingen nodig

Snel opladen
In 1 uur en 45 minuten weer op weg

Voordelig
Tot 30% minder onderhoudskosten

Toegang
Toegang tot de binnensteden met milieuzones
De voordelen van de eCanter.
Opladen
De eCanter is ontworpen voor elk type opladen. De eCanter is uitgerust met zowel normale (AC) als snelle (DC) oplaadpoorten.

Normaal opladen (AC)
AC enkelfasig (max 32A) kan worden gebruikt wanneer een langere oplaadtijd beschikbaar is. De oplaadtijd varieert afhankelijk van de SOC (State of Charge) van de accu en wanneer het opladen begint.

Snel Opladen (DC)
De eCanter kan ook worden opgeladen met DC-oplading. Systemen die voldoen aan de CCS2 standaard maken het mogelijk om in een kortere tijd op te laden. De snellaadmodus is ideaal als er weinig tijd is om op te laden.
Geschikt voor milieuzone's in Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven.
De gemeente werkt aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de stad. Daarom is er een milieuzone aangewezen. Deze maatregel zorgt ervoor dat alleen schone vrachtauto’s en vrachtauto’s met een speciale ontheffing de binnenstad in mogen. In 2022 wordt de milieuzone voor vrachtauto’s uitgebreid en worden de regels strenger. Alleen vrachtauto’s met emissieklasse 6 en hoger mogen dan de milieuzone nog inrijden. De FUSO eCanter voldoet nu al aan deze eisen.

De eCanter in cijfers.
De mogelijkheden
7,5t
Maximum bruto voertuiggewicht (GVW)
4,220kg
Maximum laadvermogen (chassis cabine)
1,995mm
Breedte cabine
3,400mm
Wielbasis
EV prestaties
100km
Actieradius (JE05 modus)
135kW
Maximale vermogen motor (gelijk aan 180 pk)
390Nm
Maximaal koppel
Je perfecte partner in business
Regio Zuid-Holland
Pasteurweg 1
2371 DW Roelofarendsveen
Contactpersoon
Thomas Mos

Regio Westland
Transportweg 59
2676 LM Maasdijk
Contactpersoon
Marcel Luijendijk

Regio Kaag en Braassem
Pasteurweg 1
2371 DW Roelofarendsveen
Contactpersoon
Daan Dekker

Veel gestelde vragen over de eCanter
Het vermogen van de elektromotor is 115 kW met een maximumkoppel van 390 Nm, beschikbaar vanaf de allereerste seconde.
Nee, bij de elektrische motor van de eCanter is een reductiekast inbegrepen. Deze is rechtstreeks verbonden met de transmissie. Dit betekent dat de eCanter in staat is om de wettelijke snelheidslimiet voor vrachtwagens te versnellen zonder te schakelen. Dit resulteert in minder slijtage en constante versnelling.
Elke accu heeft een capaciteit van 13,8 kWh. De eCanter heeft zes batterijpakketten en een totale capaciteit van 82,8 kWh.
Eén accu weegt 112 kg. De eCanter met een GVW van 7,49 t biedt nog steeds een laadvermogen van 4,5 t.
Het is mogelijk om de eCanter zowel met AC als DC op te laden via CCS Type 2-lader (conform EU). Dit betekent dat het mogelijk is om binnen een uur tot 80% capaciteit op te laden. Via AC duurt het maximaal 9 uur.
De dagelijkse werkroute kan worden georganiseerd via slimme navigatie volgens het FUSO-servicecentrum en laadstations. Het connectivity-systeem kan de belasting direct scannen en de vrije laadruimte bepalen om de bestuurder direct naar het volgende laadpunt te navigeren, om te zorgen voor de best mogelijke bezettingsgraad.
De eCanter heeft een bereik van ongeveer 100 km. Dit is zeker voldoende voor het dagelijks gebruik van gemeenten en huis-aan-huis-bezorgbedrijven. In de toekomst zullen we modulaire batterijpakketten aanbieden. Elke klant kan de batterijpakketten naar eigen behoefte aanpassen.
In tegendeel. Het transmissiesysteem is nu gemakkelijker te hanteren dan ooit: via de push-startknop kunt u de eCanter starten en via schakelaars kunt u de verschillende rijmodi kiezen: P, D, N en R.
Alleen speciaal met betrekking tot een hoogspanningstraining waaraan elke technicus moet deelnemen voordat hij aan het voertuig werkt. Vanwege systeembeperkingen zijn de onderdelen in de aandrijflijn nagenoeg slijtagevrij en hebben ze een zeer laag onderhoud. Alleen de koelvloeistof van het hoogspanningssysteem moet regelmatig worden vervangen.