Fuso eCanter

0% uitstoot, 100% elektrisch, 100% truck

FUSO eCanter zij aanzicht

Van pakketbezorging tot distributie van goederen op grote schaal; transport is en blijft de hoofdader van de maatschappij. Verstedelijking leidt tot een toename van het transport met uitdagingen op het gebied van geluid en milieu. Nu is er de eCanter. Voor het transport van de toekomst. De eCanter is de eerste op de markt, is “ready to deliver”, en staat voor “beter leven in de stad”.

's Werelds eerste lichte elektrische vrachtwagen is sinds 2017 in serieproductie. Maar de geruisloze eCanter ontlast niet alleen het milieu, ook economisch is de eCanter zeer aantrekkelijk.. U bespaart circa 30% op de onderhoudskosten en de eCanter levert daarnaast nog circa € 1.000- per 10.000 km aan brandstofbesparing op. Zo zijn de meerkosten van de aanschaf biinen vier jaar terugverdiend.

Meer weten over of interesse in de Fuso eCanter?

Bel 06-46 27 64 42

Fuso-ecanter_1500x1000_hotspots
transparant_10x10-circle

Fuso eCanter dashboard

Intuïtief dashboard

Bestuurders vinden gemakkelijk informatie over het voertuig, met klassieke analoge meters aan weerszijden van het dashboard, en een bovenste infopaneel met de snelheidsmeter en energiemeter die de hoeveelheid van het door de motor gebruikte of gegenereerde vermogen. Tussen de meters bevindt zich het multi-informatiescherm en andere indicatoren, voor een eenvoudig en intuïtief instrumentenpaneel.

transparant_10x10

eFuso accupakket

6 hoogwaardige batterijen

Elke hoogwaardig lithium-ion batterijpakket heeft een capaciteit van 370V/13,5kWh. En de eCanter wordt aangedreven met zes batterijpakketten aan boord. Deze geven de eCanter een actieradius van ongeveer 100 km per lading, die kan worden opgeladen door twee soorten acculaadsystemen: normaal opladen via wisselstroom, of snel opladen via gelijkstroom volgens het CCS2-protocol.

transparant_10x10

FUSO eCanter chassis

Flexibel chassis

Het chassis van de eCanter geeft u eindeloze mogelijkheden.

Fuso Canter draaicirkel voordeel

Draaicirkel

Kleine draaicirkel van slechts 8,6 meter

FUSO ecanter laadvermogen 422

Laadvermogen

Alles meenemen!
Tot 4,22t lading

Fuso Canter breede cabine voordeel

Brede cabine

Cabine van 2.0 meter breed

Actieradius

Actieradius

Meer dan 100 km op één volle lading

Fuso Canter transmissie voordeel

Intuïtief gebruik

Geen aanvullende trainingen nodig

Snelladen FUSO eCanter

Snel opladen

In 1 uur en 45 minuten weer op weg

FUSO canter voordeel

Voordelig

Tot 30% minder onderhoudskosten

Toegang tot milieuzones

Toegang

Toegang tot de binnensteden met milieuzones

De voordelen van de eCanter.

Eerste volledig elektrische lichte vrachtwagen in Nederland

100% lokaal emissievrij én nagenoeg geluidloos

Krachtige elektromotor van 129 kW (175 pk) en 390 Nm maximaal koppel

Het maximumkoppel is direct bij het wegrijden beschikbaar

Totaalgewicht van 7,49 t

4,5 t totaal chassis laadvermogen

Meer dan 100 km actieradius

Zeer hoge wendbaarheid, perfect voor binnen de stad

30% lagere onderhoudskosten

Brandstofbesparingen circa € 1.000 / 10.000 km

Oplaadduur van slechts negen uur. Snel opladen mogelijk in één uur en 45 minuten

Vrije toegang tot binnensteden en milieuzones

Opladen

De eCanter is ontworpen voor elk type opladen. De eCanter is uitgerust met zowel normale (AC) als snelle (DC) oplaadpoorten.

eFUSO laadkabel

Normaal opladen (AC)

AC enkelfasig (max 32A) kan worden gebruikt wanneer een langere oplaadtijd beschikbaar is. De oplaadtijd varieert afhankelijk van de SOC (State of Charge) van de accu en wanneer het opladen begint.

eFUSO laadpunt

Snel Opladen (DC)

De eCanter kan ook worden opgeladen met DC-oplading. Systemen die voldoen aan de CCS2 standaard maken het mogelijk om in een kortere tijd op te laden. De snellaadmodus is ideaal als er weinig tijd is om op te laden.

Geschikt voor milieuzone's in Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven.

De gemeente werkt aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de stad. Daarom is er een milieuzone aangewezen. Deze maatregel zorgt ervoor dat alleen schone vrachtauto’s en vrachtauto’s met een speciale ontheffing de binnenstad in mogen. In 2022 wordt de milieuzone voor vrachtauto’s uitgebreid en worden de regels strenger. Alleen vrachtauto’s met emissieklasse 6 en hoger mogen dan de milieuzone nog inrijden. De FUSO eCanter voldoet nu al aan deze eisen.

milieuzone den haag fuso canter

De eCanter in cijfers.

De mogelijkheden

  • 7,5t

    Maximum bruto voertuiggewicht (GVW)

  • 4,220kg

    Maximum laadvermogen (chassis cabine)

  • 1,995mm

    Breedte cabine 

  • 3,400mm

    Wielbasis

EV prestaties

  • 100km

    Actieradius (JE05 modus)

  • 135kW

    Maximale vermogen motor (gelijk aan 180 pk)

  • 390Nm

    Maximaal koppel

Je perfecte partner in business

Stadsdistributie

FUSO ecanter stadsdistributie
Stadsdistributie

Met goed planbare routes in de binnenstad is de eCanter de perfecte oplossing voor stadsdistributie, Met 0% lokale uitstoot voldoet de eCanter aan alle huidige en toekomstige milieuzone eisen.

Gemeente

De eCanter voor lokale overheden
Bijdrage aan verduurzaming

De eCanter draagt actief bij aan het verlagen van de uitstoot in de (binnen)stad. Daarmee draagt de eCanter bij aan lokaal beleid aan minder uitstoot. En dat met behoud van alle benodigde functionaliteit.

Bouw

eCanter dashboard
Werken in de binnenstad

Ben je actief in de bouw dan is toegang tot de binnenstad vaak een noodzaak. Met de eCanter hebt je toegang tot alle milieu zones  en je hebt meer dan genoeg laadvermogen.

Regio Het Groene Hart

 

 

Contactpersoon

Thomas Mos

070-340 03 02
06-46 27 64 42

thomas mos 300x200

Regio Westland

Transportweg 59
2676 LM Maasdijk

Contactpersoon

Marcel Luijendijk

0174-52 00 55
06-51 06 01 95

FUSO trucks adviseur Maasdijk

Regio Kaag en Braassem

Pasteurweg 1
2371 DW Roelofarendsveen

Contactpersoon

Daan Dekker

071-34 21 055
06-55 73 24 52

Daan Dekker

Veel gestelde vragen over de eCanter

Het vermogen van de elektromotor is 115 kW met een maximumkoppel van 390 Nm, beschikbaar vanaf de allereerste seconde.

Nee, bij de elektrische motor van de eCanter is een reductiekast inbegrepen. Deze is rechtstreeks verbonden met de transmissie. Dit betekent dat de eCanter in staat is om de wettelijke snelheidslimiet voor vrachtwagens te versnellen zonder te schakelen. Dit resulteert in minder slijtage en constante versnelling.

Elke accu heeft een capaciteit van 13,8 kWh. De eCanter heeft zes batterijpakketten en een totale capaciteit van 82,8 kWh.

Eén accu weegt 112 kg. De eCanter met een GVW van 7,49 t biedt nog steeds een laadvermogen van 4,5 t.

Het is mogelijk om de eCanter zowel met AC als DC op te laden via CCS Type 2-lader (conform EU). Dit betekent dat het mogelijk is om binnen een uur tot 80% capaciteit op te laden. Via AC duurt het maximaal 9 uur.

De dagelijkse werkroute kan worden georganiseerd via slimme navigatie volgens het FUSO-servicecentrum en laadstations. Het connectivity-systeem kan de belasting direct scannen en de vrije laadruimte bepalen om de bestuurder direct naar het volgende laadpunt te navigeren, om te zorgen voor de best mogelijke bezettingsgraad.

De eCanter heeft een bereik van ongeveer 100 km. Dit is zeker voldoende voor het dagelijks gebruik van gemeenten en huis-aan-huis-bezorgbedrijven. In de toekomst zullen we modulaire batterijpakketten aanbieden. Elke klant kan de batterijpakketten naar eigen behoefte aanpassen.

In tegendeel. Het transmissiesysteem is nu gemakkelijker te hanteren dan ooit: via de push-startknop kunt u de eCanter starten en via schakelaars kunt u de verschillende rijmodi kiezen: P, D, N en R.

Alleen speciaal met betrekking tot een hoogspanningstraining waaraan elke technicus moet deelnemen voordat hij aan het voertuig werkt. Vanwege systeembeperkingen zijn de onderdelen in de aandrijflijn nagenoeg slijtagevrij en hebben ze een zeer laag onderhoud. Alleen de koelvloeistof van het hoogspanningssysteem moet regelmatig worden vervangen.